Shorts - att bära eller icke bära. Det är frågan

Det brukar blossa upp en väldigt intressant debatt i början av sommarmånaderna varje år. Frågan som behandlas är huruvida vuxna män bör ha kortbyxor på sig eller ej. Eller i alla fall om huruvida de bör ha det i staden eller inte.

Gamla normer avråder gentlemannen starkt från att bära kortbyxor. Förr i tiden var det nämligen endast pojkar som bar sådana. När de sedan var tillräckligt gamla och mogna för att klassas som män fick de sina första långbyxor. (haha konstigt upplägg!?)

Jag ska se till vad gamla dammiga normer säger om hur en gentleman skall vara. Jag vill skapa en 2.0-version av gentlemannen som passar in dagens samhälle, och i dagens samhälle tycker jag att en gentleman kan bära kortbyxor.

Det vore alldeles för tragiskt att gå miste om alla snygga, dressade kortbyxor som passar superbt bra till såväl kavaj som pikétröja. Det kommer förvisso att dröja ett bra tag innan man kan använda kortbyxor, men jag har redan börjat drömma om den tiden.     

 




Samtliga bilder och plagg är från Ralph Lauren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0